Provocarea are un răspuns!

Am lansat într-un post anterior o provocare pentru specialiştii în PR şi Social Media, dar şi pasionaţii de comunicare. Dacă nu ştiţi despre ce vorbesc, postul respectiv îl găsiţi aici. Motivul pentru care am ales să fac şi să explic şi ceva practic este simplu: teoria fără practică şi practica fără teorie ne aduc la un rezultat modest şi oricât am discredita importanta uneia sau alteia doar împreună pot evidenţia potenţialul maxim al unei situaţii în domeniul în care activăm.

Spuneam că o companie de succes în offline este complet absentă în online, şi deci are pierderi mari de „potenţial”. Deşi problema pare simplă la prima vedere: faci un site, pui nişte produse, din când în când mai răspunzi la o nelămurire în final, nu poţi spune că ţi-ai creat o comunitate şi că „exişti” în mediul virtual. Având în vedere că avem nenumărate exemple de firme care nu au ştiut să gestioneze reacţiile clienţilor lor în online şi au fost mai mult decât afectate în viaţa reală, nu mai putem acţiona arbitrar, aşteptându-ne la nişte creşteri bruşte de popularitate şi profit. Am să încerc să răspund la întrebările puse anterior cât pot de bine, în ajutor fiind informaţiile primite de la Victor Kapra.

social-media-studentsÎn primul rând, ne uităm ce spaţii virtuale sunt frecventate de publicul nostru ţinta. Nu are rost să ne ocupăm timpul cu reţele care nu sunt utilizate. În acest caz ar fi facebook, tweeter, instagram şi pintrest, ca mai apoi să creăm şi un site propriu. Începem astfel prin stabilirea de scopuri clare pe un an de zile:  10 000 de fani pe facebook, 2000 subscribers pe tweeter etc. Depinde şi de anumite date tehnice. Odată create reţelele de socializare acestea nu trebuie uitate, şi lăsate doar să existe ci trebuie „activate”. Este de preferat să existe o persoană care să facă astfel de activitate: postează poze cu puncte de desfacere, noile colecţii, beneficii şi noutăţi, promoţii, face poll-uri (cel mai vândut model, cea mai cumpărată culoare, tip etc). În ceea ce priveşte frecventa postării, dacă nu zilnic, măcar o dată la două zile pentru a fi fresh în mintea cumpărătorului.

Un lucru esenţial este existenţa unui e-mail cu plângeri, probleme, întrebări, o zonă de Q&A (întrebări şi răspunsuri) şi vizibilitate crescută a butoanelor de social media atât pe site cât şi pe fiecare reţea (link-uri directe între ele) la care se adăuga o mulţime de alte gadgeturi de gen: găseşte cel mai apropiat magazin, un mod creativ de a-i determina să dea share la conţinut, opţiune de logare prin intermediul social media, widgeturi care se leagă şi de youtube, postarea de poze cu diferite vedete care poartă pantofii respectivi la evenimente, chiar şi o aplicaţie gen buticul online Tocuşorul care se poate realiza pe facebook şi se poate transforma într-un concurs cu surprize.

Există o multitudine de metode de atragere a publicului ţinta, cel mai important este să oferim informaţie onestă, reală, să răspundem la orice comment negativ, să putem gestiona orice informaţie eronată care porneşte în online, să avem o atitudine degajată, prietenoasă şi mai puţin de tipul advertising-ului agresiv, în final ideal este să încercăm crearea prin comunitatea noastră reţele şi legături între oamenii care au aceleaşi gusturi şi poarta aceeaşi pantofi: pantofii Tocuşorul.

Sper că v-a fost de folos acest exerciţiu, şi sper să-mi completaţi informaţia oferită aici pentru că sunt nerăbdătoare să învăţ cât mai mult!

Lasă un comentariu