Vreau dar nu pot, sau pot dar nu vreau?

money-light-idea-16072819De multe ori în viaţa avem idei interesante de dezvoltare la şcoală, la lucru, acasă când plănuim o renovare. Ce au toate în comun? Păi… pe lângă faptul că necesită implicare, dedicaţie şi munca, mai e nevoie şi de un buget pentru realizare. Şi dacă în implementarea lor trecem peste multe „bariere”, peste „zidul” final nu putem trece, din păcate şi asta ne descurajează când demaram alte proiecte.

Şi acţiunile de PR, manifestate în orice mod (eveniment, conferinţă, proiect, promovare, branding) se realizează printr-o sumă minimă sau poate cât mai mare pentru fericiţii care îşi permit, sau măcar conştientizează cât de important este să investească în relaţii publice pentru compania lor. Dar e păcat ca ideea să rămână doar în stadiul acesta, pentru că dacă este dezvoltată şi implementată corect bugetul introdus în realizarea ei se poate mări exponenţial din consecinţele generate. O idee generează alte idei, nici o idee generează zero profit.

Şi pentru că îmi place să mă folosesc de exemple, am şi aici unul. Suntem o firmă micuţă, brutărie, vrem să atragem cât mai mulţi clienţi pentru că avem „pâine” de calitate şi ar fi păcat că ceilalţi să nu se bucure de ea. Nu este suficientă doar promovarea „din gură în gură” pentru că noi vrem mai mult de atât. Dacă sunteţi într-o astfel de situaţie, sau una similară, sfatul meu ar fi, înainte de toate să gândiţi brandul şi toată elementele sale (logo, slogan, nume) ca fiind atrăgătoare şi cât mai potrivite. Apoi înainte de a trece la fapte, calculăm pe foaie şi facem un plan de marketing, branding şi comunicare care să includă: bugetul instrumentelor de lucru pentru fiecare dintre ele, bugetul necesar la lansare, bugetul activităţilor lunare, şi aş mai adăuga un buget pentru acţiuni specifice de PR. Asta înseamnă folosirea de social media (facebook, tweeter etc.) şi investirea în aplicaţii atractive. Recomand în acest caz şi implicarea în viaţa locală, sau poate chiar organizarea din proprie iniţiativa de evenimente potrivite pentru „cartierul” în care vă aflaţi, pentru a vă promova produsele si a vă diferenţia de competiţie.

Bugetul nu trebuie să fie niciodată cel care ne pune piedici planurilor noastre de dezvoltare în PR. Cu puţină atenţie, creativitate şi informare corectă se pot realiza extrem de multe. Voi la ce vă gândiţi, dar nu va lăsa banii să realizaţi? PR-ul poate fi de calitate şi cu bani puţini!

5 gânduri despre &8222;Vreau dar nu pot, sau pot dar nu vreau?&8221;

  1. Pingback: Spărgătorii de dificultăţi | CUM SĂ FACEM PR DE CALITATE

  2. eu ma gandesc sa-mi iau un domeniu.ro si gazduire pentru blog. banii ma tin si nu prea, mi-e pur si simplu frica de schimbare…daca nu o sa mearga la fel de bine? daca va fi prea complicat?

    Răspunde
    • Buna. In primul rand ce tip de firma aveti? Se afla publicul tinta pe canalele social media? Daca da, o pagina de facebook, tweeter, blog unde sunt link-uri la domeniu,ro neaparat
      . In ceea ce priveste dificultatea, e mult mai simplu decat promovarea traditionala! Daca va pot ajuta cu alte informatii, puteti sa-mi scrieti sau aici pe blog, sau pe mail adelina.vasile19@yahoo.com. O zi buna!

      Răspunde
  3. Pingback: Accepţi o altă provocare? | CUM SĂ FACEM PR DE CALITATE

  4. Pingback: Da! Încă vreau antreprenoriat! | CUM SĂ FACEM PR DE CALITATE

Lasă un comentariu