După o provocare, vine şi răspunsul!

Cred că v-aţi dat deja seama despre ce va fi postul acesta. Am lansat anterior (scroll şi veţi vedea postul) o provocare aparent foarte simplă, dar destul de dificilă dacă stăm să ne gândim.

Comerciant vanzator marfuri alimentare

Cum promovăm căpşuni? Răspunsul la această întrebare nu este cel pe care l-aş da de obicei, adică facem conturi pe social media, ne promovăm pe facebook, tweeter etc. ci se îndreaptă mai mult spre branding. Vineri, într-o zi de piaţă foarte aglomerată, aici în Timişoara am plecat în căutarea căpşunilor perfecte pentru dulceaţă. Cum am ales din mulţimea de comercianţi care mai de care mai gălăgioşi? După un tur al pieţei mi-a fost foarte uşor să aleg. Dintre toţi, la unul singur căpşunile erau la un preţ ceva mai mic (strategia nr 1). Avea scris pe un afiş „Căpşuni de Banat, nu de seră” şi culmea chiar atrăgea atenţia, am observat că nu eram singură a cărei privire era atrasă (strategia nr. 2). În momentul în care te apropiai de stand erai întâmpinat de o persoană extrem de prietenoasă şi de deschisă (strategia nr.3). Ştia să răspundă la întrebările oamenilor mai ceva decât purtătorii de cuvânt în fata jurnaliştilor. Aş putea spune că avea talentul acela înnăscut al vânzătorilor convingători (strategia nr 4. era pregătit să răspundă răutăcioşilor). Atunci când în sfârşit mi-am luat căpşunile, a început să-mi promoveze cireşele şi vişinele, şi evident am plecat şi cu astfel de fructe. Până să fii plecat eu, vânduse deja jumătate din marfă şi asta era de-a dreptul impresionant având în vedere că piaţa era „invadată” de comercianţi.

Ce am învăţat de aici? Că unele dintre calităţile oamenilor de PR esenţiale pentru supravieţuire în acest domeniu sunt cunoaşterea modului de promovare a companiei fără a supăra sau deranja publicul ţintă, diferenţierea de competiţie, zâmbetul, prietenia şi o atitudine pozitivă în orice situaţie, iar în ultimul rând să fie pregătit oricăror încărcări care pot apărea.

În ce locuri aţi mai observat astfel de strategii de PR de calitate? Eu am aflat despre astfel de campanii aici si aici.

Lasă un comentariu